
El Cant de la Sibil·la tindrà lloc abans de la Missa del Gall, el 24 de desembre a les 19:15h, a l'esglèsia de Santa Maria dels Turers. Aquest cant és una expressió musical i religiosa que s'interpretava a l'edat mitjana durant la nit de Nadal i on la figura de la profeta Sibil·la anunciava la fi del món.
El gran interès de la versió que podreu escoltar a Banyoles és que es tracta d'una adaptació del text que Mossèn Constans va descobrir a la parròquia de St. Andreu del Torn i que va publicar en un article de 1948. Estem parlant d'un manuscrit del segle XIII, és a dir, d'una de les versions més antigues del Cant de la Sibil·la en català arcaic, versió que curiosament estava amagada en un poblet prop de la nostra ciutat.
La interpretació anirà a càrrec de Cor de Teatre, qui també n'ha fet l'adaptació final, i que completarà el programa amb dues peces del Llibre Vermell de Montserrat. El projecte compta amb el suport de Joventuts Musicals de Banyoles i del mateix Ajuntament de la ciutat.